Aquesta obra-taller possibilita a xiquets i xiquetes un espai per a desenvolupar de forma divertida l’amor per l’escriptura. Potencia l’exploració i el desenvolupament de les habilitats comunicatives (escoltar, llegir, parlar i escriure) a partir de l’expressió corporal, el mim i la narració oral per a incentivar a l’escriptura creativa.
PROVÍNCIA: Zaragoza
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: infantil
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 20
EMPRESES/PROFESSIONALS
Navegantes
DOCENTS/ARTISTES
Erika Montoya
Sessions: 1
Hores per sessió: 1.5
Total: 1.5
Actualitzat: Gener 2018
Aquest taller ens acostarà a l’art, la literatura i la cultura de Zàmbia. Coneixerem la història de Landa «el llest», un conte tradicional del poble Lovale que ens parla sobre el comportament i les relacions humanes. I amb materials naturals, com una cullera fusta, branquetes, suros o llavors, construirem i decorarem una figura inspirada en l’art del continent africà.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: infantil
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 25
EMPRESES/PROFESSIONALS
Justo Rodríguez Requena
DOCENTS/ARTISTES
Justo Rodríguez Requena
Sessions: 1
Hores per sessió: 1
Total: 1
Actualitzat: Gener 2018
Vi i literatura són dues arts íntimament relacionades, totes dues poden descriure’s mitjançant les paraules i tenen la capacitat de transmetre’ns sensacions semblants. L’activitat combina el tast de vins amb el tast literari amb textos d’autors com ara James Joyce, Vicent Andrés Estellés, Edgar A. Poe, Virginia Wolf o Anna Moner.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: adult
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 25
EMPRESES/PROFESSIONALS
Feets. Gestió de Projectes
DOCENTS/ARTISTES
Anna Moner
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 1
Actualitzat: Gener 2018
A traves de la narració d’àlbums il·lustrats ens adonarem dels nostres recursos per a comunicar amb nosaltres mateixos i amb el context. Utilitzant la nostra veu, el nostre cos, els llibres dins de capses i les maletes plenes d’objectes podrem trobar la nostra manera de contar i des d’on contem.
PROVÍNCIA: Barcelona
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 15
EMPRESES/PROFESSIONALS
Traginer de contes
DOCENTS/ARTISTES
Pep Duran
Sessions: 1
Hores per sessió: 4
Total: 4
Actualitzat: Desembre 2017
L’haiku és una composició breu d’origen japonés que pretén expressar, en sols 3 versos i 17 síl·labes, una emoció profunda o sorpresa provocada, generalment, davant la contemplació de la naturalesa. Potencia capacitats com la percepció, l’atenció i la comunicació sensorial mitjançant un entrenament basat en l’observació i atenció plena a l’entorn.
Opcional eixida haikuexcursió.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 20
EMPRESES/PROFESSIONALS
Ana Añón Roig
DOCENTS/ARTISTES
Ana Añón Roig
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Setembre 2017
Alaridos és un projecte didàctic amb activitats multidisciplinàries entorn del poemari il·lustrat. Ajuda els xiquets a desenvolupar la seua intel·ligència natural i creativitat en equip. Objectius: sociabilizar, empatizar, riure, pensar, treballar en grup, jugar, crear, conéixer a través del joc diferents els tipus de poesia.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: tots els públics
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 25
EMPRESES/PROFESSIONALS
Ana Añón Roig
DOCENTS/ARTISTES
Ana Añón Roig
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Setembre 2017
Taller teòric-pràctic per a iniciar-se en la narrativa hiperbreu o bé per a aprofundir en la pràctica i el coneixement del gènere.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: adult
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 25
EMPRESES/PROFESSIONALS
Ana Añón Roig
DOCENTS/ARTISTES
Ana Añón Roig
Sessions: 2
Hores per sessió: 2
Total: 4
Actualitzat: Setembre 2017
Realització de tallers per a contribuir a la difusió del llibre i la lectura i reforçar la imatge de la llibreria. Amb l’objectiu principal d’apropar els llibres al públic i connectar les llibreries amb els seus veïns i clients més propers, el projecte vol donar visibilitat a les llibreries com espais culturals, als llibreters i als serveis que ofereixen, afegint valor al comerç del llibre i millorant la percepció dels usuaris respecte a les llibreries.
Es tracta de donar a conéixer diversos aspectes relacionats amb els llibres, el seu consum i descobrir-los les llibreries que tenen a prop de casa. I es fa a través de tallers didàctics:
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: tots els públics
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS:
EMPRESES/PROFESSIONALS
Feets. Gestió de Projectes
DOCENTS/ARTISTES
Sessions: 2
Hores per sessió: 1
Total: 2
Actualitzat: Setembre 2017
De Viva Veu és un projecte cultural, educatiu i d’animació a la lectura basat en accions al voltant de llegir en veu alta. De Viva Veu facilita un catàleg de propostes per a l’organització de cursos i tallers. Són propostes professionals per a facilitar l’experiència de la lectura en veu alta. Són cursos i tallers, dirigits a mestres, pares, alumnes, clubs de lectura, escoles d’adults i membres d’altres col·lectius i associacions, per a treballar diferents tècniques i aplicacions de la lectura en veu alta: doblatge, dramatització de textos, etc.; tallers per millorar les capacitats lectores en general; tallers per a gaudir de la lectura en veu alta, etc.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS:
EMPRESES/PROFESSIONALS
Feets. Gestió de Projectes
DOCENTS/ARTISTES
Actualitzat: Setembre 2017
En aquest taller s’oferirà una completa guia de recerca de recursos literaris i de foment lector en la xarxa digital, criteris de selecció de pàgines web i blogs literaris o sobre literatura.
El curs té una durada de dos hores i inclou de regal materials didàctics i pedagògics per als assistents.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: adult
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 50
EMPRESES/PROFESSIONALS
Fundació Bromera per al Foment de la Lectura
DOCENTS/ARTISTES
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Juliol 2017
Posem a l’abast una relació d’activitats lúdiques per a incorporar la poesia a les aules i obrir camí a la resta de lectures.
El curs té una durada de dos hores i inclou de regal materials didàctics i pedagògics per als assistents.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: adult
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 50
EMPRESES/PROFESSIONALS
Fundació Bromera per al Foment de la Lectura
DOCENTS/ARTISTES
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Juliol 2017
Es tracta d’una sessió didàctica, lúdica, participativa, entretinguda i orientada al foment de la lectura en valencià.
El curs té una durada de dos hores i inclou de regal materials didàctics i pedagògics per als assistents.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: juvenil
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 50
EMPRESES/PROFESSIONALS
Fundació Bromera per al Foment de la Lectura
DOCENTS/ARTISTES
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Juliol 2017
En aquest taller s’oferirà una completa guia de recerca de recursos literaris i de foment lector en la xarxa digital, criteris de selecció de pàgines web i blogs literaris o sobre literatura i un catàleg de recursos.
El curs té una durada de dos hores i inclou de regal materials didàctics i pedagògics per als assistents.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: obert
Nº ASSISTENTS: 50
EMPRESES/PROFESSIONALS
Fundació Bromera per al Foment de la Lectura
DOCENTS/ARTISTES
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Juliol 2017
Aplicacions de musicoteràpia al voltant dels llibres, la paraula escrita, contada i cantada; els sons, els silencis, la melodia, l’harmonia i el ritme, en una sessió experiencial i multisensorial per recordar que LLEGIR és una aventura, es divertit i llibertat a qualsevol edat.
PROVÍNCIA: Castelló
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 50
EMPRESES/PROFESSIONALS
Salva el Mussennactiu
DOCENTS/ARTISTES
Salva Sánchez Vidal
Sessions: 1
Hores per sessió: 1
Total: 1
Actualitzat: Juny 2017
L’activitat consisteix en l’animació dels clàssics literaris amb la tècnica del stop-motion, amb figures dibuixades i retallades pels participants i després fotografiades una per una per a donar-los moviment.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: infantil
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 20
EMPRESES/PROFESSIONALS
Iván Alfaro-Ilustrador
DOCENTS/ARTISTES
Iván Alfaro
Sessions: 1
Hores per sessió: 1
Total: 1
Actualitzat: Maig 2017
És un taller de formació d’una sola sessió que vol oferir al públic adult interessat, les eines bàsiques que ens permetran iniciar-nos en l’art d’explicar contes. El taller serà eminentment pràctic, amb la realització d’exercicis d’expressió corporal, veu i improvisació.
Dirigit a pares i mares, professorat, personal bibliotecari i del món del lleure.
PROVÍNCIA: Barcelona
IDIOMA: valencià
PÚBLIC: adult
TIPUS D'ESPAI: tancat
Nº ASSISTENTS: 15
EMPRESES/PROFESSIONALS
Joan de Boer. Dinamització Lectora
DOCENTS/ARTISTES
Joan de Boer
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 1
Actualitzat: Març 2017
Jocs de Líbia, Itàlia, Egipte; contes corsos, turcs, algerians, que posaran de manifest el caràcter universal de la tradició oral. Jocs que ens ajudaran a reconéixer les semblances i respectar les diferències entre els pobles. Jocs on no hi ha idiomes sinó un llenguatge comú, les regles, mediadores de conflictes que preparen per a una convivència basada en el respecte. Taller cedit per l’IVAM.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: familiar
TIPUS D'ESPAI: obert
Nº ASSISTENTS: 25
EMPRESES/PROFESSIONALS
Elisa M. Matallín
DOCENTS/ARTISTES
Elisa M. Matallín
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Març 2017
Kharif és una nena immigrant que viu amb nosaltres, i conta de quina manera vivia en la seua aldea, on cada dia devia fer una llarga travessia per a portar l’aigua a casa. Adaptació il·lustrada d’un conte tradicional indi, on es narra com des de la constància, el valor i l’esforç podem aconseguir allò que ens proposem. Després pintarem en un llenç de grans dimensions alguns dels personatges de la narració.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: valencià, castellà
PÚBLIC: infantil
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 30
Inventem junts un conte partint d’un binomi de bestioletes. Una vegada escrit el relat, repartim uns teatrets de cartó que seran decorats per cada participant. Xiquets i xiquetes crearan els personatges i pintaran el decorat. Aqueix serà el seu treball. Mentrestant, l’il·lustrador crearà el seu a una grandària major perquè alguns representen la seua història. En baixar el teló, cada xicotet autor se’n portarà el seu teatret.
PROVÍNCIA: Madrid
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: infantil
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 20
EMPRESES/PROFESSIONALS
Pencil Ilustradores
DOCENTS/ARTISTES
Antonio Santos
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Febrer 2017
El pájaro amarillo. La cultura lliure + Taller d’idees per a millorar el món. Lectura del llibre El Pájaro amarillo que tracta sobre la importància de compartir les nostres idees. Es reparteixen fulls amb alguns dels problemes que cal solucionar al món. Se’ls dóna un full amb diversos aspectes a reomplir: 1. El problema. 2. Com podria solucionar-se. 3. Explica el seu funcionament. 4. Dibuixa’l.
PROVÍNCIA: València
IDIOMA: castellà
PÚBLIC: adaptable
TIPUS D'ESPAI: indiferent
Nº ASSISTENTS: 30
EMPRESES/PROFESSIONALS
Críos&Roll
DOCENTS/ARTISTES
Susana Monteagudo
Sessions: 1
Hores per sessió: 2
Total: 2
Actualitzat: Febrer 2017